Genius Zabius

Spis treści
1. Specyfikacja
2. Jakość wykonania
3. Komfort
4. Wrażenia w grach
5. Muzyka
6. Podsumowanie


1. Specyfikacja

1

Specyfikacja techniczna słuchawek

  • przewodowe
  • konstrukcja zamknięta, wokół-uszne.
  • przetwornik dynamiczny o średnicy 40mm
  • pasmo przenoszenia: 20 - 20000 Hz
  • czułość: 117 dB +/- 3dB
  • impedancja: 32 Ω
  • waga ok.300g
  • kabel: 3m, wtyk: USB (do komputera)
  • kompatybilne z MAC, XBOX oraz PS3
 Specyfikacja techniczna mikrofonu

  • typ: wielokierunkowy
  • pasmo przenoszenia: 100 - 10000 Hz
  • impedancja: 2.2 kΩ / 4.5VDC
  • czułość: -42dB +/- 3dB
  • długość pałąka: ok. 120 mm
  • w pudełku znajduje się:
    - słuchawki
    - mikrofon
    - instrukcja obsługi
    - kabel XBOX LIVE 2.5mm
    - przejściówka: jack 3.5mm do RCA
  • cena ok. 180 zł


2. Jakość wykonania

Po miesięcznym użytkowaniu, poddaniu ich licznym próbom na wytrzymałość w codziennych sytuacjach, możemy powiedzieć, że słuchawki przetrwały "bez zadrapania".
3
Pałąk jest wykonany z gładkiego, odblaskowego plastiku. Jest masywny i słabo elastyczny. Od góry dla celów estetycznych dodano gumową wstawkę. Niestety z estetyką nie ma to wiele wspólnego, gdyż owa guma wpada trochę do środka (jak na zdjęciu poniżej). Nie jest to jednak w żaden sposób uciążliwe. Problemem jest natomiast regulacja wysokości słuchawek, która znajduje się pod pałąkiem. Jest to "mechanizm" składający się z plastikowego mocowania, elastycznej tasiemki oraz skórzano-materiałowej poduszeczko-opaski (która jest bardzo miękka i przyjemnie leży na czubku głowy). O ile wytrzymałość tego "mechanizmu", nie jest problemem, to jednak użyteczność jest zerowa. Opaska w ogóle nie utrzymuje słuchawek w pozycji w której byśmy chcieli, powodując, że słuchawki powoli opadają do momentu aż cały ciężar spocznie na uszach.
4
Dolna część pałąka posiada obrotowy mechanizm umożliwiający obrót muszli o około 90º. Na bokach tej części znajdują się metalowe płytki, logo producenta oraz podłużne lampki pulsujące w rytm basu, na kolor czerwony. Muszle poruszają się w obrębie góra-dół i są wykonane w całości z matowego plastiku. Całość jest skutecznym i wytrzymałym rozwiązaniem. Nauszniki wykonane są z materiału, niestety są one dosyć twarde. Wyściółka z nadrukiem skorpiona na muszlach nie jest częścią nauszników. Jest przyklejona bezpośrednio do plastiku - trzeba uważać, aby jej przypadkiem nie oderwać.
6
2
Kabel ma długość 3m i średnicę 4mm. Jest gumowy i co najważniejsze - bardzo mało się skręca. Znajduje się na nim pilot umożliwiający regulacje głośności (również w XBOX Live Chat), zaakcentowane podświetleniem pilota - włączenie (zielone światło) i wyłączenie (czerwone światło) mikrofonu oraz ustawienie kompatybilności między PC, PS3 a XBOXem.
8
Mikrofon jest odpinany. Jest dosyć elastyczny i można go uformować wedle naszych upodobań. Trzeba przyznać, że jest to jeden z lepszych elementów słuchawek. Nie zbiera wszystkich dźwięków z otoczenia, nawet jak w tle puścimy telewizor (na normalnej głośności) to mikrofon nie będzie tego rejestrować. Przez komunikatory jak TeamSpeak ,Skype czy Ventrilo  jesteśmy bardzo wyraźnie i głośno słyszalni.
7

Światło pulsujące w rytm basu 🙂
zabiusbass

3. Komfort

  • Nie są to słuchawki w których można siedzieć godzinami. Co kilka godzin nasze uszy domagają się przerwy. Duży udział w tym ma fakt, że uszy przyjmują praktycznie cały ciężar słuchawek, utrzymując je na głowie.
  • Pady na muszlach nie są zbyt głębokie i nie posiadają miękkiej wyściółki wewnątrz. Osoby o lekko odstających uszach będą czuć spory dyskomfort z powodu ocierania uszu o twardy plastik.
  • Dźwięki w małym stopniu wydobywają się na zewnątrz.
  • Twarde nauszniki po kilku godzinach grania, również dają o sobie znać... .
  • Regulacja długości pałąka praktycznie nie istnieje. Opaska odpowiedzialna za ustawienie wysokości słuchawek na naszej głowie w ogóle się nie sprawdza.
  • Są jednak i plusy. Nauszniki świetnie dopasowują się do kształtu twarzy i szczelnie przylegają.
  • Całkiem dobrze tłumią odgłosy otoczenia.
  • Nie zauważyliśmy, aby pociły się w nich uszy.
  • Kabel praktycznie się nie skręca.
  • Posiadają funkcjonalny pilot.

5

4. Wrażenia w grach

Słuchawki podpinamy do PC poprzez USB. Nie posiadają żadnych sterowników, więc nie ma możliwości dostosowania dźwięku w equalizerze.

Aby w możliwie najlepszy sposób zobrazować wam jak słuchawki sprawdzają się w grach; posłużymy się mapką de-dusta z gry CS:GO, opiszemy wrażenia w BF4 oraz AC:BF.

cs-goBF-4ac-bf

1. Counter-Strike: Global Offensive

Wydaje nam się, że poniższy przykład jasno wyjaśni, czego możemy się spodziewać w grze (wiemy, mapka nie jest mapką z cs:go, ale przekaz jest ten sam 😉 )
CS ZASIEG DZWIEKU Zabius

  • pozycjonowanie
    Kierunkowość ogranicza się w dużej mierze do prawo-lewo, przód-tył. Jeżeli jesteśmy ustawieni w kierunku jak na powyższym obrazku i słyszymy nadchodzącego wroga z prawej strony to są trudności z określeniem czy nadciąga on z pozycji 1 czy 2 (dźwięki wyłapywane ze skosów, są często odbierane jako dobiegające stricte z prawej i lewej strony).
  • przestrzenność
    Strzały, kroki, wybuchy - wszystko słychać z całkiem dużej odległości. Gorzej z określeniem precyzyjnej odległości wroga od nas. Przeciwnik może być1-2 metry od nas i będziemy słyszeć go tak samo jak na 4-5 metrach. Zasięg można podzielić na 3 poziomy: daleko, średnio, blisko.
  • separacja dźwięków
    Jeżeli wokół nas jest sporo strzałów to dźwięki się "zlewają" ze sobą. Jeżeli panuje stosunkowo cisza to bez problemu wychwycimy, że zbliża się np. 2 przeciwników.
  • brzmienie
    Bronie brzmią nie realistycznie. Wszystkie dźwięki wydają się sztucznie podbite. mają ciemny, basowy, dudniący charakter. W dłuższej mierze dźwięk potrafi męczyć.

2. Battlefield 4

Przestrzeń jest wyraźnie odczuwalna. Będąc na otwartej przestrzeni, dobrze słyszymy dobiegające dźwięki z różnych odległości - scena wydaje się wystarczająco szeroka. Jak wejdziemy w korytarz lub będziemy jechać czołgiem, czujemy jak natychmiast nasze otoczenie się zawęża. Ogólne brzmienie można porównać do dźwięku kinowego, czyli czujemy się w pełni wciągnięci w rozgrywkę, ale nie do końca możemy wyłapać szczegóły. Można tu odczuć podobnie jak w CSie ciemny charakter słuchawek i dominację niższych tonów. O ile w CSie brzmi to dosyć sztucznie, tak w BF4 sprawdza się całkiem nieźle. Jeżeli wokół nas jest głośno to o precyzyjnym lokalizowaniu przeciwników możemy zapomnieć. Gra w BF4 na Zabiusach będzie bardziej rozrywkowa, niż zawodowa.

3. Assassins Creed 4

Odgłosy brzmią bardzo poprawnie, żywo i czysto. Dźwięk nie przytłacza i gwarantuje przyjemność z rozgrywki. Zabrakło odrobiny naturalności odgłosom natury i nieco większej przestrzeni, o którą tropikalne wysepki aż się proszą. W grach typu AC4, Skyrim itp. oferowany dźwięk powinien być w zupełności wystarczający dla komfortowej gry.

9

5. Muzyka

Po pierwsze trzeba wspomnieć, że słuchawki nie mają możliwości na zmianę brzmienia w equalizerze - nie posiadają sterowników. Musimy przyzwyczaić się do jednej, stałej barwy. Są to słuchawki dosyć ciemne, nie mające wiele wspólnego z naturalnością. Przez to, że są podłączone do komputera przez port USB ma się wrażenie, że dźwięk nie jest najczystszy. Bas wychodzi na pierwszy plan lecz brakuje mocy - nie porywa nas, jest szeroki i wolny. Niestety brzmi do tego dosyć sztucznie. Średnica wydaje się lekko cofnięta i do tego obniżona w stronę niższych pasm. Góra jest delikatna, obniżona w stronę średnicy. Największym problemem słuchawek jest to, że nie za dobrze separują dźwięki - czasem mieliśmy wrażenie, że grały jakby zbito ze sobą wszystkie pasma. Nie są to typowe muzykalne słuchawki, w których dźwięk porwałby nas do tańca. Trzeba jednak zaznaczyć, że jeżeli nie jesteśmy bardzo wymagający, to słuchawki Genius Zabius powinny sprostać naszym oczekiwaniom i na pewno nie odrzucą nas od słuchania muzyki.

11

6. Podsumowanie

Genius Zabius to słuchawki skierowane dla posiadaczy konsoli PS3, Xboxa oraz komputera, którzy szukają uniwersalnych słuchawek, które zagrają ze wszystkiego a przy tym zaoferują poprawne brzmienie. Na pewno nie są to słuchawki dla osób, które spędzają godziny w wirtualnym świecie, gdyż słuchawki nie są na tyle komfortowe. Jakość słuchawek jest adekwatna do ceny. Chociaż materiały na pewno nie są najwyższej jakości, to ich budowa jest na tyle mocna, że Zabiusy powinny bez problemu wytrzymać przynajmniej kilka lat. Posiadacze konsol powinni być z nich zadowoleni, gdyż grając w różne singlowe gry akcji najważniejsze jest, aby dźwięk nie męczył, brzmiał żywo i do tego nie musiał być szczegółowy i właśnie takie są słuchawki Genius Zabius.
10

Ocena
w skali od 1 do 5 (gdzie 5 to najlepiej)
  • jakość - 3.5
  • komfort - 2.5
  • pozycjonowanie - 3
  • separacja dźwięków - 3
  • brzmienie - 2.8
  • przestrzenność - 4
  • tłumienie otoczenia - 3.5
  • muzyka - 2
  • filmy - 4
  • mikrofon - 4
  • współpraca z konsolami - 5

Produkt dostarczyła firma Genius. Dziękujemy
GeniusLogo