Dream Machines DM PAD

Spis treści:
1. Specyfikacja

2. Jakość wykonania (powierzchnia, podatność na zabrudzenia i ciecz)
3. Przyczepność
4. Szybkość, kontrola, gładkość ruchów i zachowanie sensorów
5. Podsumowanie


1. Specyfikacja

    • rozmiar i cena (stan na 04.2017):
      L: 450 x 400 x 3 mm - 29 zł
      XL: 800 x 400 x 3 mm - 49 zł

    • kolor: czarna
    • rodzaj: materiałowa
    • powierzchnia: o średniej szybkości

——---—


2. Jakość wykonania (powierzchnia, podatność na zabrudzenia i ciecz)

  • Materiał z którego wykonano podkładkę jest równy, lekko szorstki i posiada mocny, gęsty splot. Jest to po prostu dobry "typowy szmaciak". Z doświadczenia wiemy, że tego typu materiał cechuje się dużą wytrzymałością, dzięki czemu ślizg bardzo długo utrzymuje się na tym samym poziomie (pod warunkiem, że dbamy o jego względną czystość).
  • Dolna warstwa jest wykonana ze standardowej gumy. Nie powinno się nic złego z nią dziać (w przekroju przypomina gąbkę).
  • Krawędzie w obu wersjach są równo obszyte gęstym i mocnym szwem. Dzięki temu możemy być pewni, że brzegi nie zaczną się rozklejać. Co ważne, szew nie wystaje ponad linię części ślizgowej, dzięki temu trzymając rękę na krawędziach nie czujemy go i nie przeszkadza nam on w ruchach.
  • Podkładka posiada średnią podatność na zabrudzenia. Głównie będą widoczne pozostałości po naskórku oraz drobne pyłki. Brud nie powinien stanowić jednak większego problemu, gdyż z podkładki łatwo jest zetrzeć ewentualne nieczystości (dobrze się ją czyści).
  • Podkładka posiada bardzo dobrą odporność na ciecz, czyli pot lub inne drobne zalania nie powodują znaczących zmian w ślizgu i nie są odczuwalne. Jest to efekt tego, że materiał dobrze wsiąka wodę pod powierzchnię. Chociaż producent podaje na opakowaniu, że jest ona wodoodporna to naszym zdaniem w tym przypadku zamiast "waterproof" (wodoodporna) lepiej by wyglądało "sweatproof" (odporna na pot).
  • Po wyjęciu z pudełka, podkładka w rozmiarze L oraz XL była niemal w 100% wyprostowana.


3. Przyczepność

Gumowy spód doskonale utrzymuje podkładkę w miejscu i to zarówno w przypadku rozmiaru L jak i XL. W przypadku wersji L, na niektórych powierzchniach można zaobserwować milimetrowe przesunięcia podczas grania - skala tego zjawiska jest jednak marginalna (przypominamy, że praktycznie wszystkie podkładki na których trzymamy tylko rękę cierpią na to zjawisko).
W teście polegającym na przesunięciu podkładki jedną dłonią poprzez docisk tylko na powierzchnię ślizgową, na większości powierzchni nie mogliśmy przesunąć ani wersji L, ani XL.


4. Szybkość, kontrola, gładkość ruchów i zachowanie sensorów

Współpraca z sensorami:
Podkładka posiada bardzo dobrą współpracą z większością sensorów (w tym ze starszymi optykami). Ciekawostką jest, że niektóre sensory A3050 działają lepiej (np. CM Xornet nie miał żadnych problemów z prawidłowym działaniem), a inne gorzej (jak widoczny poniżej Type-IM). Współpracę podkładki z PMW3310 oraz PMW3360/66 przetestowaliśmy również na innych, niż niżej wymienione modelach myszek wyposażonych w ten sensor i nie zauważyliśmy żadnych problemów. Możecie być pewni, że nie tylko myszki DM działają na niej bardzo dobrze.

KOMPATYBILNOŚĆ Z SENSORAMI
(obok oceny kompatybilności i maksymalnej szybkości podano w nawiasie wartość lod dla danego modelu)
TESORO SHRIKE
(A9500)
- pełna 3.6m/s
(1CD)
E-BLUE TYPE-G
(A5050)
- częściowa 0.3m/s
(3CD)
E-BLUE TYPE-IM
(A3050)
- częściowa 1.5m/s
(3.5CD)
STEELSERIES RIVAL 100
(A3059 @500dpi)
- pełna 3.5m/s
(2
CD)
MAD CATZ RAT TE
(Philips Twin-Eye)
- pełna 3.2m/s
(1-3CD)
CM XORNET II
(PMW3320)
- pełna 3m/s
(1CD)
CM STORM ALCOR
(A3090)
- pełna 2.5m/s
(2CD)
Genesis Krypton 500
(PMW3325)
- pełna 3.1m/s
(2CD)
A4TECH BLOODY V3
(PAW3305DK)
-pełna 1.8m/s
(2.5CD)
GIGABYTE M6900X v2
(PAW3305DK-H)
- pełna 1.6m/s
(2CD)
RAZER ABYSSUS '14
(S3888)
- pełna 4.1m/s
(3.5CD)

RAZER DA CHROMA
(S3988)
- pełna 5.7m/s
(1.5CD)
EASY_TOUCH CORNET
(A7700)
- pełna 3.1m/s
(1.5CD)
DM1 Pro
(PMW3310)
- pełna 4.8 m/s
(1CD)
DM1 Pro S
(PMW3360)
- pełna 6m/s
(1CD)
  • kompatybilność - oznacza, czy sensor myszki dobrze współgra z podkładką (pełna - oznacza, że sensor działa w pełni swoich możliwości, osiąga swój max speed brak - sensor może się "gubić", kompletnie nie reagować lub zbyt łatwo wywołać na nim akcelerację negatywną, częściowa - sensor osiąga niższe wartości maksymalne od optymalnej, przez co łatwiej wywołać na nim akcelerację negatywną).
  • lod - wysokość podniesienia myszki, przy której kursor przestaje się poruszać.

Charakterystyka ślizgu:
Podkładka charakteryzuje się średnio szybkim, gładkim i równym ślizgiem. Różnica pomiędzy ruchem statycznym a dynamicznym jest bardzo mała, co oznacza, że podczas startu z pozycji zerowej odczuwa się jedynie niewielki opór (nie ma efektu przyklejania się myszki do podkładki). Szybkość ruchu w poziomie jest dosyć porównywalna do tego w pionie. Chociaż podkładka jest mocno sprężysta to równocześnie czuje się w dotyku pewną miękkość, która sprzyja kontroli. Nie ma obawy, że myszkami z cienkimi ślizgaczami będziemy trzeć o spód (np. w Zowie). Można powiedzieć, że jest to bardzo uniwersalna podkładka, gdyż żaden z jej współczynników nie wybiega ponad pozostałe. Warto jeszcze dodać, że takie "typowe szmaciaki" zapewniają fantastyczny feedback, dzięki czemu ciągle czujemy gdzie znajduje się nasza myszka, a nasze ruchy są dokładne i pewne. Ten rodzaj podkładki bardzo dobrze sprawdza się w przypadku gier w których najważniejsze jest ciągłe śledzenie celu lub po prostu częste i szybkie poruszanie kursorem - RTS'y/MOBA. Gracze FPS, którzy preferują trochę szybsze podkładki, również będą bardzo zadowoleni, gdyż dostają podkładkę, na której ciągle zachowana jest odpowiednia kontrola.
Zamiennik (podkładka o podobnej powierzchni):
Materiał i powierzchnia wydają się bardzo zbliżone do tego jaki widzimy w Razer Goliathus Speed, Mionix Alioth oraz Genesis M12. Niewielkie różnice występują jednak w wartościach ślizgowych oraz w kompatybilności z niektórymi myszkami i poziomie LOD danych sensorów.

Zestawienie DM PAD L i XL w stosunku do innych podkładek, dostępne jest pod tym linkiem.

Poniżej prezentujemy średni wynik ślizgu jaki uzyskaliśmy testując różne myszki, różnych producentów na podkładce DM PAD. O tym jak rozumieć poniższe wyniki możecie przeczytać pod tabelką z zestawieniem wszystkich podkładek (link powyżej).

SPEED
KONTROLA SMOOTHNESS FEEDBACK GRIP
65 63 7 8 7
  • speed (szybkość - skala od 0 do 100; więcej to szybsza powierzchnia) - szybkość z jaką przesuwa się myszka na podkładce.
  • kontrola (skala od 0 do 100; więcej to lepsza kontrola) - jest sumą wyników subiektywnej oceny testerów (biorąc pod uwagę: lod myszek, ich zachowanie, właściwości ślizgowe, grip, gładkość ruchu, feedback oraz odczucia podczas grania). Do oceny kontroli staraliśmy się nie brać pod uwagę niewyprostowanej powierzchni.
  • smoothness (gładkość ruchu - skala od 0 do 10; więcej to większa gładkość) - wskazuje z jak dużą gładkością porusza się myszka.
  • feedback (skala od 0 do 10; więcej to lepsze wyczucie ruchu kursora) - wskazuje na poziom wyczucia położenia myszki na podkładce, czyli jak charakterystyczny jest ruch na danej powierzchni.
  • grip (skala od 0 do 10; więcej to łatwiej zatrzymać myszkę) - wskazuje na łatwość zatrzymania myszki w miejscu, po szybkim ruchu.

powierzchnia z bliska:

Jittering – Maksymalne wartości dla danych sensorów, przy których nie występuje jitter to: A3050 - 1000dpi; A3090 - 1600dpi; A9500 - 3000dpi; PMW3310 - 5000dpi; S3988 - 6000dp; PMW3366 - 12000dpi. Można powiedzieć, że standard dla tych sensorów.

kliknij, aby powiększyć

Podkładka DM PAD oferowana jest tylko w dwóch dosyć dużych wersjach: L (450 x 400 x 3 mm) oraz XL (800 x 400 x 3 mm). Są to de facto rozmiary chyba najczęściej wybierane przez graczy. Rozmiar recenzowanego przez nas modelu XL wg naszych pomiarów, lekko odbiega od specyfikacji producenta gdyż jest to 790 x 400 x 3 mm. Wersja L jest zgodna ze specyfikacją producenta.


5. Podsumowanie

To co wyróżnia firmę Dream Machines to fakt, że ich produkty zawsze posiadają doskonały stosunek jakości do ceny. W tym przypadku widać, że producent znowu się postarał i zaserwował nam naprawdę porządną, niedrogą i zapewniającą bardzo dobry ślizg podkładkę. Co ważne, jest to "typowy szmaciak", o lekko szorstkim materiale, o jaki prosiło wielu graczy. Warto dodać, że (na dzień publikacji) jest to pierwsza podkładka w ofercie Dream Machines. Chociaż do wyboru dostajemy tylko dwa rozmiary L (450x400x3mm) i XL (800x400x3mm), to bynajmniej nie można uznać tego za minus, gdyż są to obecnie najczęściej pożądane przez graczy rozmiary. Na spodzie obu z nich zastosowano bardzo "chwytną" gumą, dzięki czemu nawet mniejszy rozmiar doskonale trzyma się podłoża. Krawędzie są obszyte więc nie powinny się strzępić, do tego podkładka nie powinna się rozwarstwić (dodatkowo, szew na krawędziach jest dosyć niski, więc nie powoduje on nieprzyjemnego ocierania o rękę). Ślizg jaki zapewnia DM PAD jest dosyć równy we wszystkich kierunkach, o średniej szybkości, a sam materiał zapewnia bardzo dobre poczucie kontroli. Do tego cechuje go bardzo dobra współpraca z większością dostępnych na na rynku sensorów. Design jest prosty, ot cała czarna powierzchnia z małym białym logo na rogu, bez udziwnień.
Na zakończenie powiemy, że podoba nam się polityka cenowa Dream Machines, ponieważ nie windują oni sztucznie ceny za podkładkę, co niestety coraz częściej się widzi w przypadku wielu innych producentów. Chcielibyśmy, aby taki trend stał się normą wśród wszystkich.

Cena w dniu publikacji - 29 zł (wersja L) oraz 49 zł (wersja XL).

Dodaj komentarz