07-19-2017, 04:12 PM
(07-19-2017, 02:15 PM)cesarz cyberprzestrzeni napisał(a): Zwrot konsumencki dotyczy wyłącznie zakupów internetowych na odległość, czyli jakakolwiek forma, gdzie nie można zapoznać się z towarem osobiście przed dokonaniem zakupu. W przypadku zamówienia do sklepu stacjonarnego nie ma obowiązku zapłaty, tak jak w przypadku kuriera - możesz przyjść, obejrzeć i nie brać, także zwrot konsumencki tu nieobowiązuje. Wymiana na nowy egzemplarz w przypadku wady to już zupełnie inna historia.
Zgadza się.
Zwrot jest tylko możliwy przy zakupie na odległość.
Rezerwacja na stronie i kupno na miejscu również wiąże się z brakiem zwrotu produktu.
W takiej sytuacji to tylko dobra wola sprzedawcy, może ci zwrócić pieniądze lub ewentualnie wymienić na inny model który mają na stanie.
Jeśli chodzi o kuriera, jest taka możliwość jeśli nadawca zaznaczył, opłacił opcje "sprawdzenia zawartości na miejscu" wtedy wypełnia się dodatkowy kwestionariusz i uwzględnia się w nim poszczególną zawartość.
Oczywiście czasami kurierzy idą na rękę i przymykają oko na to..