Tesoro Kuven A1

Spis treści
1. Specyfikacja
2. Jakość wykonania
3. Komfort
4. Wrażenia w grach
5. Sterowniki
6. Muzyka, filmy
7. Podsumowanie


1. Specyfikacja

kuven-full

Specyfikacja techniczna słuchawek

  • przewodowe
  • konstrukcja zamknięta
  • membrany o średnicy 50mm
  • pasmo przenoszenia: 20 - 20000 Hz
  • czułość: 116 dB
  • impedancja: 32 Ω
  • wtyk: pozłacany jack 3.5 mm
  • waga: ~340 g
specyfikacja techniczna mikrofonu

  • pasmo przenoszenia: 100-10Hz
  • długość pałąka: ok. 150 mm
  • czułość: -46dBV/Pa
  • impedancja: ≤2,2 kΩ
  • słuchawki występują w 2 kolorach Devil - czarne, Angel - białe
    w pudełku:
    - przedłużacz kabla - 2m
    - przejściówka typu Y
    - karta USB
    - sterowniki
    - gwarancja
    cena ok. 299 zł


2. Jakość wykonania

Jak przystało na produkty Tesoro i w tym przypadku słuchawki robią pozytywne wrażenie. Są wykonane w większości z mocnego plastiku, kilku elementów aluminiowych oraz jak wskazuje nazwa słuchawek, skóry (Kuven w mitologi greckiej oznacza hełm Hadesa wykonany ze skóry, który po założeniu czynił go niewidzialnym)...być może, jest ona ekologiczna (ciężko stwierdzić) lecz mamy nadzieję, że nie, gdyż Hades raczej ekologią się nie przejmował i wolał naturalną :).

kuven15
Pałąk jest wykonany z plastiku, w celu dodatkowego zabezpieczenia i komfortu z dotyku pokryto go gumową owijką i skórą. Co ważne, pałąk jest dosyć elastyczny i żeby go złamać trzeba by to zrobić z premedytacją (trochę go powyginaliśmy i przetrwał bez szkody). Normalne użytkowanie (czyli wykazywanie chociaż minimum dbałości o bezpieczeństwo produktu) na pewno tego nie spowoduje.

Muszle wykonano z plastiku z aluminiowymi wstawkami (materiały sprawiają dobre wrażenie zarówno pod względem estetycznym jak i jakościowym). Z pałąkiem połączono je za pomocą plastikowo-aluminiowej taśmy, którą równocześnie regulujemy długość słuchawek. Owo łączenie jest zazwyczaj newralgicznym punktem całej konstrukcji. Częste rozginania, wydłużanie, skracanie powoduje, że element ten praktycznie non-stop "pracuje". W Tesoro Kuven łączenie wspomagane przez aluminiową płytkę sprawdza się bardzo dobrze, widać, że jest ono naprawdę wytrzymałe i porządnie scalone z resztą obudowy. Zwróciliśmy jednak uwagę na inny element, a mianowicie na "plastikowy gwint" (umożliwiający obrót muszli o 90°) który podczas rozginania słuchawek bierze sporą część obciążenia. Chociaż podczas testów nic złego się z nim nie stało, to radzimy podczas użytkowania zachować pewną ostrożność i nie rozginać słuchawek do granic możliwości.
P1050972

kuven8

kuven6

Bezpośrednio do słuchawek przymocowany jest opleciony kabel o długości ok. 1.2 metra i średnicy 3,5mm, z wyglądu przypomina sznurówkę, jest bardzo elastyczny i wytrzymały. W połowie przewodu przymocowano pilot odpowiedzialny za głośność oraz włączenie/wyłączenie mikrofonu. Jego konstrukcja jest również solida, w palcach pod wpływem nacisku nie trzeszczy, ani nie odgina się. Do słuchawek dodawany jest 2 metrowy kabel przedłużający, jakościowo jest identyczny jak ten przymocowany bezpośrednio do słuchawek.
kuven12

Wszystkie skórzane elementy są perfekcyjnie uszyte. Szczególnie skórzany pałąk robi naprawdę bardzo dobre wrażenie dodając słuchawkom elegancji. Szwy są równe, żadna nitka nie odstaje a poduszki idealnie trzymają się reszty materiału (bazując na tym, można by w ciemno zamawiać nauszniki na zimę marki Tesoro, ba...spodnie też byśmy wzięli 🙂 ). Dodatkowo, poduszki na muszli są bardzo prosto odczepiane, wystarczy jeden ruch ręką - przydatne jak chcemy je przeczyścić.
kuven10xx

Mikrofon jest długi, sztywny, gumowo-plastikowy i nieodpinany, mniej więcej w środku jego długości możemy go zaginać w stronę ust. Porusza się w obrębie 180° w górę i dół. Wydaje się całkiem solidny, pomimo "strzelania" za każdym razem jak go naginamy. Zniósł bez problemu różne skręcenia, odginania, uderzenia jakim go poddaliśmy.
kuven13

Praktycznie już na koniec testów odczepił się kabelek wewnątrz muszli. Na szczęście z pomocą przyszedł zestaw małego elektryka czyli lut-kolba i trochę cyny. Jako, że do środka słuchawki jest bardzo łatwo się dostać to bez najmniejszego problemu przymocowaliśmy go z powrotem. Podejrzewamy, że podczas "normalnego" użytkowania, kabelek pozostanie na swoim miejscu 😉

3. Komfort

  • Bardzo miękkie poduszki (jak to określiła nasza koleżanka "milusie"...nie możemy się nie zgodzić 😉 )
  • Duże nauszniki w pełni zakrywają uszy, lecz nie do końca idealnie przylegają do twarzy, od spodu lekko odstają. Na szczęście nie wpływa to znacznie na komfort gdyż z drugiej strony, ani razu nie odczuliśmy, żeby było nam w nich np. gorąco.
  • Dobrze tłumią odgłosy otoczenia. Jeżeli włączymy do tego jakąś muzykę lub grę to ciężko cokolwiek usłyszeć dookoła nas.
  • Kabel jest lekki - nie krępuje ruchów i jedynie minimalnie się skręca. Pilot na kablu działa bez zarzutów, zarówno regulacja głośności jak i włączenie i wyłączenie mikrofonu jest bardzo łatwe i dobrze oznaczone.
  • Musimy przyznać, że sposób formowania mikrofonu, aby znalazł się bliżej ust nie należny do najlepszych rozwiązać. Raz, że nie za przyjemnie "strzela" podczas ugięcia, dwa - jest stosunkowo oporny i trzeba się trochę pomęczyć, aby ustawić go w pożądanej odległości od ust.
  • Nie wymagają mocnego źródła, wiec możemy je podłączyć praktycznie do czegokolwiek i zagrają całkiem dobrze.

P1060064

kuven4

4. Wrażenia w grach

Testowaliśmy słuchawki na:
Realtek ALC887, ALC898, Karta dodawana do słuchawek, SB X-Fi Xtreme Audio, Xonar U3, SB Z, SB ZxR.
Słuchawki nie są wymagające i grają podobnie praktycznie na wszystkich układach, zalecamy jednak karty Creativa czyli SB Z lub ZxR, na których chociaż nie była to znaczna poprawa, to dało się ją odczuć w postaci lepszego pozycjonowania i brzmienia.

Aby w możliwy najlepszy sposób zobrazować wam jak słuchawki sprawdzają się w grach; posłużymy się mapką de-dusta z gry CS:GO, opiszemy wrażenia w Bf4 oraz AC:BF.

cs-goBF-4ac-bf

1. Counter-Strike: Global Offensive

Wydaje nam się, że poniższy przykład jasno wyjaśni, czego możemy się spodziewać w grze (wiemy, mapka nie jest mapką z cs:go, ale przekaz jest ten sam 😉 )CS ZASIEG DZWIEKU

  • pozycjonowanie
    praktycznie wszystkie kierunki są dobrze słyszalne. Przewaga, w sumie jak w większości słuchawek, jest na odbieranie dźwięków prawo-lewo, lecz w obrębie kręgu nie ma większego problemu ze zlokalizowaniem przeciwnika w dowolnym miejscu. Nawet określanie pozycji góra-dół jest całkiem łatwa.
  • przestrzenność
    seledynowy okrąg (dla facetów: morski lub zielonkawo-niebieski) obrazuje zasięg w jakim jesteśmy w stanie usłyszeć kroki przeciwnika, zakładając, że wokół panuje stosunkowo cisza (np. brak strzałów, wybuchów, kroków sojuszników). Istotny czynnik ma również miejsce w którym się znajdujemy, stojąc w tunelu, odgłosy możemy usłyszeć z trochę dalsza (na mapce - seledynowe paski). Odległość przeciwnika, wewnątrz kręgu jest łatwo określić. Jak na słuchawki zamknięte przestrzeń jest całkiem duża. Jeżeli chodzi o inne odgłosy np. strzały to słychać je aż za dobrze i z dużo dalsza (przynajmniej z x2 taki okrąg), także z namierzeniem skąd dobiegają nie ma żadnego problemu.
  • separacja dźwięków
    jest to największy problem słuchawek, jeżeli np. wróg 1 zacznie strzelać to nie ma szans usłyszeć wroga 2 i 3. Ciężko się również robi jak np. przeciwnicy oznaczeni na mapce 1 i 2 naraz ruszą w naszą stronę a my będziemy do nich bokiem, wtedy może przyjść mała panika, gdyż słyszymy, że wróg nadchodzi, ale nie potrafimy go dobrze zlokalizować. Natomiast stojąc tyłem do 2 i 3, będziemy wiedzieć, że jest to co najmniej 2 wrogów, nadciągających z 2 kierunków. W equalizerze zalecamy trochę zredukować niskie tony, wtedy reszta pasma nie będzie tak bardzo zalewana. Ogólnie jeżeli wokół nas(a nawet trochę dalej) jest sporo odgłosów to ciężko jest usłyszeć te, które naprawdę potrzebujemy, albo ciężko je odróżnić od siebie.
  • brzmienie
    dźwięk jest wyraźny, dosyć czysty, lecz nie do końca naturalny. Bas w słuchawkach z przeznaczeniem dla graczy w CSa powinien być lekki, punktowy i dynamiczny, tu wydaje się toporny i rozlazły. Nadrabiają tu pasma środkowe i góra, lecz mamy wrażenie, że zostały trochę aż za bardzo wyeksponowane. Ogólnie jest poprawnie, ale zalecamy dostosować dźwięk w equalizerze.

2. Battlefield 4

Na początek trzeba powiedzieć sobie jasno, że to nie jest gra w której odgłosy kroków mają dominować nad resztą dźwięków. W gąszczu strzałów, wybuchów usłyszeć kroki nie jest prosto i to bez względu na słuchawki (nawet AKG Q701 w tym specjalnie nie pomogą). Jeżeli np. campimy ze snajperką, a wokół nas jest stosunkowa cisza, to nadbiegającego za nami przeciwnika oczywiście usłyszymy. W Bf4 często ustawia się tzw. tryb kinowy na karcie dźwiękowej, aby poczuć się jak na wojnie. Nie ma to na celu poprawy pozycjonowania, a urealistycznienie odgłosów walki. W tym przypadku w Tesoro Kuven brakuje trochę przestrzeni, nie ukrywając do Bf4 lepiej sprawdzają się otwarte słuchawki, również odgłosom wybuchów, broni brakuje trochę większej realistyczności.

3. Assassins Creed 4

W tego typu grach w słuchawkach zamkniętych, posiadających lekko ubarwiony dźwięk gra się wyśmienicie. Możemy naprawdę zatopić się w rozgrywce, gdyż wszystkie odgłosy są lekkie, nie męczące i żywe.

  • mikrofon (testowany na team-speaku)
    o ile nie było problemów z głośnością, zakłóceniami lub pogłosem to nie da się powiedzieć, że dzwięk był idealnie czysty. Drobne szumy występują. Do gier jest w sam raz, do jakiś nagrań raczej się nie sprawdzi.

kuven13x

 

5. Sterowniki

Do słuchawek dodawana jest karta dźwiękowa na USB. W praktyce jakość z jej brzmienia jest porównywalna do układów zintegrowanych. Szczerze radzimy, po podpięciu korzystać bez dokonywania zmian w sterownikach, gdyż jak zaczniemy kombinować, to dźwięk zacznie przypominać jakbyśmy rzeczywiście siedzieli w hełmie, ale metalowym. Użytkownikom kart dźwiękowych ze słuchawek SS Siberia, sterowniki wydadzą się dosyć znajome (w sumie nie tylko z wyglądu, ale i funkcji oraz oferowanego dźwięku).

kuven sterowniki
kliknij, aby powiększyć

kuven2x

6. Muzyka, filmy

Filmy:
Podczas oglądania filmów słuchawki sprawdzają się bardzo dobrze, . W wielu sytuacjach można poczuć się jakbyśmy uczestniczyli w samym centrum akcji. Wszystkie wybuchy, strzały są bardzo przyjemne dla ucha.

Muzyka:
Muzyka w słuchawkach brzmią poprawnie, nie drażnią, ani nie zachwycają. Bas co prawda jest dosyć anemiczny, ale gdy trzeba to jest go całkiem dobrze słychać. W słuchawkach dominują średnie i wysokie tony. W przypadku gorszej jakości karty/daca ta góra może być aż za ostra i drażnić. Między innymi dlatego wybraliśmy karty SB z serii Z, gdyż ładnie "temperują" wysokie tony. Takie wyrównanie wszystkich pasm przejawia się niestety tym, że wszystkie dźwięki wydają się ze sobą "zbite", a wszystkie gatunki muzyczne brzmią bardzo podobnie.

kuven3

7. Podsumowanie

Tesoro Kuven to solidne, wygodne słuchawki, których głównym przeznaczeniem są gry. Pozycjonowanie, przestrzeń i brzmienie są na dobrym poziomie i wielu okazjonalnym graczom, to co oferują w zupełności wystarczy. To co będzie brakować hardcorowcom, to większa szczegółowość i separacja poszczególnych dźwięków. Na rynku słuchawki mają sporo konkurencji i sama ich poprawność może nie wystarczać, aby w dzisiejszych czasach wybić się na szczyt. Sporym plusem jest dobra izolacja od otoczenia, która podobnie jak hełm Hadesa, który powodował zniknięcie osoby, która go nosiła, tak headset Tesoro powoduje, że zanikamy w wirtualnej rzeczywistości odcinając się od otaczającego nas świata.
kuven11x

Ocena
w skali od 1 do 5 (gdzie 5 to najlepiej)
  • jakość - 4.5
  • komfort - 4
  • pozycjonowanie - 4
  • separacja dźwięków - 3
  • brzmienie - 3.5
  • przestrzenność - 4
  • mikrofon - 3
  • tłumienie otoczenia - 3.5
  • muzyka - 2.5
  • filmy - 4

Produkt dostarczyła firma FORCETOP, przedstawiciel produktów Tesoro w Polsce. Dziękujemy.