Kingston HyperX Cloud Core

Spis treści
1. Specyfikacja
2. Jakość wykonania i komfort
3. Gry
4. Muzyka
5. Podsumowanie


1. Specyfikacja

Specyfikacja techniczna słuchawek

  • przewodowe
  • wokół-uszne, zamknięte
  • pasmo przenoszenia: 15 - 25000 Hz
  • czułość (SPL): 98±3 dB
  • impedancja: 60 Ω
  • 2 przetworniki: Ø 53 mm
  • kabel: pleciony o długości ~1.1 m + przedłużacz 2 m
  • wtyk: x2 jack 3.5 mm
  • waga: ~290 g (bez kabla)
Specyfikacja techniczna mikrofonu

  • typ: elektretowy (back-electret)
  • charakterystyka kierunkowości: kardioidalna
  • impedancja: ≤2,2 kΩ
  • pasmo przenoszenia: 100 - 12000 Hz
  • zniekształcenia harmoniczne: 2% (przy f = 1000 Hz)
  • ciśnienie akustyczne: maks. 105 dB
  • wyjście: -39 +/- 3 dB
  • średnica kapsuły: 6 mm
  • długość pałąka: ok. 150 mm
  • wtyk: jack 3,5 mm
  • w pudełku znajdują się:
    - słuchawki
    - mikrofon
    - instrukcja
    - przedłużacz kabla
  • cena: ~269 zł (po wpisaniu kodu promocyjnego "GBHYPERX" na stronie gearbest.com można kupić Cloudy za 43$ (~167 zł) z przesyłką do Polski. Kod jest ważny do 30.09.2016)

Warto dodać, że te same słuchawki (bez Core w nazwie) można też nabyć w droższej wersji z różnymi dodatkami.

2. Jakość wykonania i komfort

HyperX Cloud to nic innego jak rebrandowane Qpad QH-90 (nawet na pudełku znajdziemy adnotację, że Cloudy są współtworzone z firmą Qpad), które z kolei są rebrandem Takstarów PRO80. Mają jednak inną kolorystykę i być może, częściowo użyte materiały.

Konstrukcję Cloudów tworzy plastikowa listwa, która nadaje elastyczności i wytrzymałości pałąkowi wraz z aluminiowymi 'widełkami" łączącymi muszle. Pod pałąkiem znajduje się miękka poduszeczka (obszyta skóropodobnym materiałem), która skutecznie przeciwdziała ewentualnemu naciskowi na czubku głowy. Do tego waga słuchawek jest na tyle niska, że nie odczuwamy nadmiernego ciążenia z samego ich noszenia. Nacisk muszli na uszy jest jak najbardziej odpowiedni - muszle pewnie i szczelnie przylegają do twarzy, a przy tym nie czujemy żadnego dyskomfortu z tego powodu. Słuchawki posiadają 8-stopniową regulację długości (zaznaczoną kropkami) na każdą słuchawkę (możemy wydłużyć je maksymalnie o ~3 cm na stronę), która posiada dobrze wyczuwalne stopnie. Wiemy, że z czasem regulacja ta może się trochę wyrobić i będziemy zmuszeni do częstszego ustawiana odpowiedniego rozmiaru. Nawet osoby o dużych głowach powinny bez problemu móc ubrać Cloudy. Słuchawki charakteryzuje bardzo dobre wygłuszenie otoczenia.

Muszle wykonano w niemal całości z matowego plastiku (wysokiej jakości) i prezentują się nadzwyczaj dobrze. Na bokach (na których widnieje logo producenta) zastosowano metalową wstawkę. Poruszają się głównie w pionie, jednak konstrukcja pałąka (na łączeniu widełek z plastikowym pałąkiem) umożliwia im również niewielki zakres ruchu w prawo i lewo. Nauszniki posiadają miękką gąbkę i są obszyte skóropodobnym materiałem. Nie wiemy jednak czy po ok. 2 latach nie zacznie się kruszyć jak ma to miejsce w QH-90 - jest szansa, że skórka ta jest trochę inna w obu modelach. Niemniej, dzięki tym nausznikom słuchawki bardzo przyjemnie nosi się na uszach. Można w nich siedzieć godzinami bez uczucia jakiegokolwiek dyskomfortu. Jedynie w upalne dni może być w nich trochę gorąco, niemniej da się spokojnie przetrzymać. Wewnętrzny rozmiar otworu nauszników to 7 x 4.5 cm, a głębokość ~2.1 cm.

Kabel, który wychodzi ze słuchawek ma długość 1.1 m i średnicę 3.8 mm, zakończony jest 4-pinowym wtykiem jack 3.5 mm. Jest pleciony, bardzo elastyczny i nie skręca się. Do słuchawek przymocowany jest na stałe. W komplecie dostajemy identycznie wykonany przedłużacz kabla o długości 2 m. Oba kable wydają się wytrzymałe i dobrej jakości. Przedłużacz zakończony jest x2 wtykiem jack 3.5 mm (jeden do słuchawek, drugi do mikrofonu).

Elastyczny mikrofon jest odczepiany (w jego miejsce można wstawić zaślepkę) - możemy go dowolnie formować. Posiada metalowy oplot. Mikrofon dobrze zbiera dźwięki, jest bardzo czuły (może czasami nawet aż za bardzo). W programach typu TS3, ventrilo nasz głos jest czysty i dobrze słyszalny. Jak na tą klasę urządzenia jest to bardzo przyzwoity mikrofon.

hyperx-cloud-6

Warto dodać, że jakość wykonania wydaje się lepsza od bliźniaczego modelu QH-90 (np. regulacja wysokości jest bardziej stabilna, prawdopodobnie Kingston zastosował tutaj własną eko-skórę, która być może nie będzie się już tak kruszyć po 2 latach, lepszy wydaje się również kabel).


3. Gry

Testowane na kartach - ODAC+O2, Asus: Essence STX i U3, SB: ZxR i Z oraz integra ALC898. Polecamy używać dedykowanych kart dźwiękowych zamiast integry - nawet tych tańszych, gdyż mogą poprawić wrażenia dźwiękowe. Jeżeli jednak nie macie takiej możliwości, to na integrze słuchawki radzą sobie o dziwo całkiem przyzwoicie.

cs-go

BF-4

witcher 3

 

 

1).Counter-Strike: Global Offensive

Przy założeniu, że posiadamy kartę dźwiękową, która nie uszczupla sceny to Cloudy bardzo dobrze sobie radzą z pozycjonowaniem. W CS'sie, w większości sytuacji nie powinniście mieć problemów z określeniem skąd dobiegają strzały bądź kroki. Problem może się jednak pojawić, gdy przyjdzie nam określić odległość nas od źródła dźwięku. Ze względu na małą scenę, w sytuacjach w których przeciwnik znajduje się z tyłu bądź z przodu to po prostu nie zawsze określimy jak daleko jest on od nas. Co więcej, nawet gdy wiemy, że dany dźwięk dochodzi do nas z przodu/tyłu, ale jest jeszcze daleko od nas, to nie jesteśmy w stanie określić czy było to całkiem na wprost czy może trochę na lewo/prawo. Poprawia się to wraz ze zmniejszeniem odległości miedzy nami a źródłem dźwięku. W wielu sytuacjach będzie to jednak zdecydowanie za późno, aby odpowiednio zareagować. Pozycjonowanie odgłosów znajdujących się daleko od nas określilibyśmy jako 4 biegunowe. Na plus trzeba zaznaczyć słuchawkom, że odgłosy wybuchów, strzałów są wyśmienite. Bas daje tu o sobie znać w sposób bardzo przyjemny. Pomimo ciemnego brzmienia słuchawek, kroki wyłapuje się dosyć łatwo i pomimo małej sceny nie czujemy natłoku i zlewania się dźwięków. Trzeba sobie szczerze powiedzieć, że wybierając  słuchawki tylko do CS'a lepiej zrobicie wybierając np. któreś Superluxy (np. HMC631, HD669, HD668b i HD681). HyperX Cloud będą jednak w zupełności wystarczające dla tzw. "casuali" (rekreacyjnych graczy).

2).Battlefield 4

Tutaj przede wszystkim warto zwrócić uwagę na bardzo dobrą separację dźwięków. Nawet w sytuacjach w których mamy do czynienia z ich natłokiem (wybuchy, odgłosy pojazdów, strzały) wyraźnie jesteśmy w stanie je rozróżniać. Do tego, wszystko brzmi bardzo wyraźnie i zdecydowanie może się podobać (zjawiska atmosferyczne, walące się budowle, pojazdy, broń - wszystko to brzmi niezwykle przekonywająco). Na pewno dźwięk nas w żaden sposób nie męczy. Głównym mankamentem jaki doświadczymy w Cloudach jest ponownie wielkość sceny, o ile w zamkniętych pomieszczeniach nawet nie zwraca się na to tak bardzo uwagi, tak w przypadku wielkich map, ewidentnie brakuje większej przestrzeni. Pozycjonowanie wydaje się tu całkiem poprawne. Ogólnie rzecz mówiąc, gra się w BF4 dobrze, ale na pewno nie możemy czerpać maksimum wrażeń dźwiękowych jakie ta gra oferuje.

3).Wiedźmin 3

Cloudy tworzą tu rewelacyjny klimat. Po prostu możemy zasiąść do Wiedźmina na długie godziny i zapomnieć o reszcie świata. Mała scena i tutaj jest odczuwalna, czasami chciałoby się poczuć większą przestrzeń, niemniej są sytuacje w których taki stan rzeczy jest plusem. Przykładowo, słyszane dialogi stają się niezwykle realne, jakby ktoś szeptał nam do ucha. Ogólnie to jest przestrzennie, ale w ograniczonym polu. Innymi słowy, można powiedzieć, że chociaż znajdujemy się w zamkniętym pudełku, to nie czujemy się tym przytłoczeni. Do grania we wszelkiego maści RPG'i można jak najbardziej polecić te słuchawki.


4. Muzyka

Zalecamy korzystać ze źródeł o neutralnej lub jasnej charakterystyce. Podczas testów słuchawki podpięte pod integrę trochę odstawały pod kątem jakości i głośności dźwięku w stosunku do U3, Essence, Z, ZxR lub O2+ODAC'a (z czego dźwiękowo, najbardziej podobało nam się na ODAC'u i Essence). Na słabym źródle najbardziej cierpi bas oraz ogólnie pojęta muzykalność. Słuchawki całkiem dobrze sobie radzą ze słabszymi źródłami. Posiadając je warto zainwestować chociażby w taniego np. Xonara DGx, aniżeli używać ich prosto z integry.

Słuchawki wbrew pozorom posiadają dosyć wyrównane brzmienie, jednak z zauważalną tendencją do grania tzw. "V", czyli można w nich na pewno zauważyć przewagę dolnych i momentami górnych rejestrów. Ogólny charakter Cloudów to ciemne i ciepłe brzmienie. Cechuje je również duża czystość i wyrazistość przekazu. Pomimo, że scena jest bardzo mała, kameralna (mówiąc metaforycznie, praktycznie wszystko dzieje się tuż wokół naszej głowy) to udało się uchronić od wrażenia nadmiernej ciasnoty, ścisku. Do tego wydaje się być równa w każdym kierunku. Separację i stereofonia są tutaj na bardzo wysokim poziomie. Są to z pewnością bardzo muzykalne i "funowe" słuchawki, w szczególności dla osób, które lubią gdy bas potrafi zejść nisko, uderzyć z impetem, a gdy trzeba nie przysłonić pozostałych pasm. Bas jest głęboki, średnio kontrolowany, punktowy, ale momentami się zagęszcza. W piosenkach można usłyszeć efekt specyficznych drgań, wibracji. Średnica jest na pewno czytelna, chociaż wydaje się lekko schowana za pozostałymi pasmami. Męskie wokale, gitara, skrzypce brzmią bardzo barwnie, chociaż naszym zdaniem przydałoby się im trochę więcej jasności i przejrzystości. Góra jest łagodna, stonowana, lekko ocieplona i nie ma tu sybilizacji, wydaje się jednak za bardzo wygładzona - brakuje tu wzniosłości i trochę większej świeżości. Chociaż słuchawki sprawdzają się dobrze praktycznie w każdym gatunku to przede wszystkim zalecalibyśmy je do: popu, rapu/hip-hopu, techna i wszystkich innych gatunków w których bas odgrywa kluczową rolę.


5. Podsumowanie

Kingston HyperX Cloud to obecnie jedne z najpopularniejszych słuchawek gamingowych w Polsce w cenie do 300 zł. Jest to o tyle ciekawe, gdyż sprawdzają się one zdecydowanie lepiej w muzyce, aniżeli w grach pokroju Counter Strike. Można powiedzieć, że są to rewelacyjne "all-roundery" dla kogoś, kto poszukuje słuchawek do codziennego użytku, ale bez ukierunkowania stricte na gry, a w szczególności na FPS'y. Dlaczego tak? Otóż, nie posiadają tego co w tego typu gatunkach liczy się najbardziej, czyli dużej sceny, dokładnego pozycjonowania i naturalnego przekazu. Oczywiście, biorąc pod uwagę to co dostajemy i co oferuje konkurencja w tym przedziale cenowym, to można powiedzieć, że jest i tak lepiej niż dobrze. Innymi słowy, przy tak małej scenie i basowym brzmieniu usłyszymy więcej, niż w niejednych słuchawkach o podobnej charakterystyce. To co przemawia za słuchawkami to wyjątkowa wygodna, dobra jakość, atrakcyjny wygląd i bardzo muzykalny, lekko zaciemniony dźwięk. Do tego słuchawki dobrze sobie radzą nawet na najtańszych układach dźwiękowych. Cloud'y świetnie spisują się we wszelkich gatunkach w których podstawą jest czysty, przenikliwy, głęboki bas. W grach nie wymagających super pozycjonowania słuchawki również spisują się bardzo dobrze. Warto jeszcze wspomnieć o mikrofonie, który zapewnia czysty i wyraźny dźwięk (jest jak najbardziej plusem słuchawek). Cloud'y jako konstrukcja zamkniętą, zapewniają wyjątkowo dobre tłumienie odgłosów otoczenia. Słuchawki są sprzedawane w kilku opcjach wyposażenia, najtańsza z nich to testowana wersja Cloud Core pozbawiona dodatkowych welurowych padów, 2 przejściówek, pilota oraz pokrowca, które są dołączane do wersji bez dopisku Core. Jest też opcja słuchawek z kartą dźwiękową oraz wspomnianymi wyżej dodatkami (Cloud II), której jednak ze względu na słabą jakość tej karty nie polecamy. Jeżeli uda wam się dostać HyperX Cloud'y w cenie niższej niż ~250 zł to z pewnością będzie to jeden z najlepszych wyborów wśród słuchawek do codziennego użytku. 

Cena w dniu publikacji – 269 zł. Sprawdź aktualną cenę tutaj. Pamiętajcie jednak, że słuchawki można często kupić na różnego rodzaju promocjach w znacznie niższej cenie. Po wpisaniu kodu promocyjnego "GBHYPERX" na stronie gearbest.com można kupić Cloudy za 43$ (~167 zł) z przesyłką do Polski.

Ocena
w skali od 1 do 5 (gdzie 5 to najlepiej) i w klasie cenowej do 300 zł
  • jakość - 4.2
  • komfort - 5
  • pozycjonowanie (gry) - 3.5
  • separacja dźwięków (gry) - 4.2
  • brzmienie (gry) - 4.5
  • przestrzenność (gry) - 2.5
  • muzyka - 4.5
  • filmy - 4.5
  • tłumienie otoczenia - 4.3
  • mikrofon - 4
-podwójna rekomendacja w przypadku zakupu w okazyjnej cenie

Dziękujemy sklepowi gearbest.com za dostarczenie produktu. W momencie rozpoczynania testów słuchawki kosztowały tam okazyjnie 41$ z przesyłką.

Dodaj komentarz